Małopolski Urząd Skarbowy


Ministerstwo Finansów


Biuletyn Inforomacji Publicznej

Wróć na Stronę Główną MUS
Płatniku prześlij PIT-11 elektronicznie Drukuj

Zorganizowana akcja jest inicjatywą własną Izby Skarbowej w Krakowie i wpisuje się w realizowany przez Ministerstwo Finansów program e-podatki, rozumiany jako transformacja polskiej administracji podatkowej poprzez zespół działań organizacyjnych, legislacyjnych i informatycznych mających na celu wyposażenie administracji podatkowej w nowoczesne narzędzia zarządzania informacją, którego jednym ze strategicznych celów jest zmniejszanie kosztów funkcjonowania systemu podatkowego po stronie podatników i płatników.

 

Celem akcji jest nakłonienie jak największej liczby płatników podatku dochodowego od osób fizycznych rozliczających na formularzu PIT-11 pobrane od wynagrodzeń pracowniczych zaliczki, do przejścia na elektroniczną formę składania tych deklaracji za pośrednictwem aplikacji e-deklaracje udostępnionej przez Ministerstwo Finansów.
Warto pamiętać, że duże przedsiębiorstwa korzystają już obligatoryjnie z elektronicznej formy rozliczeń w kontaktach z ZUS - nic nie stoi na przeszkodzie aby również skorzystali z elektronicznej formy rozliczeń w kontaktach z urzędami skarbowymi z terenu naszego województwa, w szczególności w zakresie deklaracji PIT-11. Podpis elektroniczny wykorzystywany do podpisywania deklaracji ZUS wystarcza także do podpisywania deklaracji podatkowych.


Sposób przekazywania przedmiotowych informacji umożliwia portal  www.e-deklaracje.gov.pl. Na portalu tym znajdują się interaktywne formularze podatkowe wraz i instrukcją, które po wypełnieniu i opatrzeniu bezpiecznym podpisem elektronicznym będzie można przesłać do systemu na trzy sposoby:

  • za pomocą interaktywnego formularza PDF wybranej deklaracji podatkowej- wypełnione e-deklaracje są następnie przesyłane do urzędu skarbowego. Wymagany jest system operacyjny z rodziny Windows, Adobe Reader w minimalnej wersji 8.1.4 oraz wtyczka (plug-in) do programu Adobe Reader pobrana ze strony www.e-deklaracje.gov.pl
  • za pomocą aplikacji e-Deklaracje desktop, która pracuje systemami operacyjnymi Windows, Linux,Mac OS X i wymaga środowiska uruchomieniowego Adobe AIR,
  • z wykorzystaniem aplikacji (modułów) dostarczonych przez producentów oprogramowania, które pozwalają na przesyłanie formularzy e-deklaracje PIT bezpośrednio z systemów finansowo-ksiegowych podatnika.

Przed przystąpieniem do wysyłania informacji w formie elektronicznej należy złożyć pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (UPL-1) w formie papierowej do naczelnika urzędu skarbowego właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników.


Skorzystanie z elektronicznej formy przesyłania deklaracji pozwala na:

  • zebranie i uporządkowanie wszystkich dokumentów w jednym miejscu,
  • eliminacje "ręcznego" podpisywania i wysyłania dokumentów,
  • automatyczne uzyskiwanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru z urzędu skarbowego,
  • podgląd dokumentów w formie przyjaznej dla użytkownika (osoba korzystająca z tej formy widzi gotowy formularz zgodny z wymaganiami MF),
  • bezpiecznych transfer danych.

Elektroniczna forma rozliczeń to oszczędność:

  • czasu związanego z przygotowaniem i wysyłką dokumentów, w tym ewentualnego pobrania formularzy papierowych, ręcznego wypełniania,
  • podpisów, pieczętowania, kopertowania i wreszcie dostarczenia/wysyłki do właściwego dla podatnika urzędu skarbowego,
  • materiałów biurowych niezbędnych do przygotowania deklaracji,
  • środków finansowych związanych z opłaceniem wysyłki bądź osobistego dostarczenia deklaracji do właściwych rzędów skarbowych.

Ponadto elektroniczna forma rozliczeń daje możliwość wysłania deklaracji z dowolnego miejsca z dostępem do internetu oraz pewność co do zachowania prawem wymaganego terminu złożenia deklaracji (liczy się moment wysyłki) potwierdzoną urzędowym dokumentem UPO. Tym samym wyeliminowane zostaje ryzyko zagubienia czy zniszczenia deklaracji czy to przez pośrednika pocztowego, czy pracownika oddelegowanego bezpośrednio do urzędu celem dostarczenia deklaracji oraz ryzyko nieterminowego wywiązania się z obowiązku podatkowego i ewentualnych konsekwencji prawnych z tym związanych.

<< wstecz   dalej >>
Aktualności Małopolskiego Urzędu Skarbowego
13 maj 2016

Na wniosek Szefa Służby Cywilnej piątek (27 maja), przypadający bezpośrednio po święcie Bożego Ciała, będzie dniem wolnym od pracy dla administracji rządowej. W zamian urzędy będą otwarte w sobotę, 4 czerwca. Stosowne zarządzenie podpisała Beata Kempa, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Zarządzenie Szefa KPRM dotyczy rządowej administracji centralnej (ministerstwa i urzędy centralne) oraz terenowej (m.in. urzędy wojewódzkie, administracja skarbowa, nadzór budowlany, inspekcje i urzędy statystyczne). Przepisy zarządzenia nie mają zastosowania do administracji samorządowej (urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych oraz urzędów miast i gmin), w których czas pracy regulowany jest odrębnymi przepisami.

Pismo i zarządzenie Szefa KPRM w sprawie ustalenia 27 maja dniem wolnym od pracy (format: pdf, rozmiar: 298.71 KB)

Źródło:Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
 

więcej »

10 maj 2016

 

Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego informuje, że w dniach  18 maja 2016r. oraz  8, 22 czerwca 2016r.,   organizuje dla podatników   szkolenia,  których celem będzie omówienie wybranych zagadnień  prawa podatkowego oraz procedur obowiązujących w urzędzie.

 Tematy organizowanych przez tut. Urząd szkoleń:

18 maja  2016r.

godz. 11.00 –„ Miękka egzekucja. Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych”;

godz. 12.00 -„ Bieżące zagadnienia ustawy VAT w wyjaśnieniach MF i orzecznictwie”;  

8 czerwca  2016r.

godz. 11.00  -„ Najczęściej występujące problemy związane z obsługą podatnika”; 

godz. 12.00 –„ Bieżące zagadnienia ustawy VAT w wyjaśnieniach MF i orzecznictwie”;  

22 czerwca  2016r.

godz. 11.00 -  „ E-PUAP – narzędzie komunikacji z instytucjami publicznymi”; „Przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną”; „Pełnomocnictwa w świetle przepisów Ordynacji podatkowej”;  

godz. 12.30 –„ Bieżące zagadnienia ustawy VAT w wyjaśnieniach MF i orzecznictwie”;

więcej »

10 maj 2016

Pomoc podatnikom przy rozliczeniu rocznej deklaracji PIT, poprzez udzielenie wszelkich przydatnych informacji, to cel akcji Ministerstwa Finansów Szybki PIT. Podobnie jak w ubiegłych latach, objęła ona swoim zasięgiem całą Polskę. Pomogła też pobić nowy rekord złożonych elektronicznych deklaracji – ponad 8 mln 400 tys. wobec 7 mln 100 tys. w 2015 r.  

„Akcja Szybki PIT co roku cieszy się bardzo dobrym odbiorem. W ramach kampanii przygotowaliśmy dla podatników wiele ułatwień, aby pomóc im w wypełnieniu obowiązków podatkowych. Podczas dni otwartych urzędy skarbowe odwiedziło ponad 50 tys. osób, a punkty rozliczeniowe w galeriach handlowych – 15 tys. osób, które wysłały ponad 10 tys. e-PIT-ów" – mówi minister finansów Paweł Szałamacha. „Nasi eksperci z zakresu podatków dochodowych podczas kwietniowych dyżurów telefonicznych w Ministerstwie Finansów odpowiedzieli ponad 500 osobom. Dodatkowo, wzorem poprzedniego roku, uruchomiliśmy, specjalną aplikację  na stronie internetowej akcji, gdzie podatnicy zadali ponad 5,6 tys. pytań" – dodaje minister .

 Źródło: Ministerstwo Finansów


więcej »



 [wróć]

Strona główna   Urząd   Podatnicy MUS   Vademecum Podatnika   Aktualności   Ogłoszenia   Pliki do pobrania  
projekt mkDesign