Małopolski Urząd Skarbowy


Ministerstwo Finansów


Biuletyn Inforomacji Publicznej

Wróć na Stronę Główną MUS
Płatniku prześlij PIT-11 elektronicznie Drukuj

Zorganizowana akcja jest inicjatywą własną Izby Skarbowej w Krakowie i wpisuje się w realizowany przez Ministerstwo Finansów program e-podatki, rozumiany jako transformacja polskiej administracji podatkowej poprzez zespół działań organizacyjnych, legislacyjnych i informatycznych mających na celu wyposażenie administracji podatkowej w nowoczesne narzędzia zarządzania informacją, którego jednym ze strategicznych celów jest zmniejszanie kosztów funkcjonowania systemu podatkowego po stronie podatników i płatników.

 

Celem akcji jest nakłonienie jak największej liczby płatników podatku dochodowego od osób fizycznych rozliczających na formularzu PIT-11 pobrane od wynagrodzeń pracowniczych zaliczki, do przejścia na elektroniczną formę składania tych deklaracji za pośrednictwem aplikacji e-deklaracje udostępnionej przez Ministerstwo Finansów.
Warto pamiętać, że duże przedsiębiorstwa korzystają już obligatoryjnie z elektronicznej formy rozliczeń w kontaktach z ZUS - nic nie stoi na przeszkodzie aby również skorzystali z elektronicznej formy rozliczeń w kontaktach z urzędami skarbowymi z terenu naszego województwa, w szczególności w zakresie deklaracji PIT-11. Podpis elektroniczny wykorzystywany do podpisywania deklaracji ZUS wystarcza także do podpisywania deklaracji podatkowych.


Sposób przekazywania przedmiotowych informacji umożliwia portal  www.e-deklaracje.gov.pl. Na portalu tym znajdują się interaktywne formularze podatkowe wraz i instrukcją, które po wypełnieniu i opatrzeniu bezpiecznym podpisem elektronicznym będzie można przesłać do systemu na trzy sposoby:

  • za pomocą interaktywnego formularza PDF wybranej deklaracji podatkowej- wypełnione e-deklaracje są następnie przesyłane do urzędu skarbowego. Wymagany jest system operacyjny z rodziny Windows, Adobe Reader w minimalnej wersji 8.1.4 oraz wtyczka (plug-in) do programu Adobe Reader pobrana ze strony www.e-deklaracje.gov.pl
  • za pomocą aplikacji e-Deklaracje desktop, która pracuje systemami operacyjnymi Windows, Linux,Mac OS X i wymaga środowiska uruchomieniowego Adobe AIR,
  • z wykorzystaniem aplikacji (modułów) dostarczonych przez producentów oprogramowania, które pozwalają na przesyłanie formularzy e-deklaracje PIT bezpośrednio z systemów finansowo-ksiegowych podatnika.

Przed przystąpieniem do wysyłania informacji w formie elektronicznej należy złożyć pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (UPL-1) w formie papierowej do naczelnika urzędu skarbowego właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników.


Skorzystanie z elektronicznej formy przesyłania deklaracji pozwala na:

  • zebranie i uporządkowanie wszystkich dokumentów w jednym miejscu,
  • eliminacje "ręcznego" podpisywania i wysyłania dokumentów,
  • automatyczne uzyskiwanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru z urzędu skarbowego,
  • podgląd dokumentów w formie przyjaznej dla użytkownika (osoba korzystająca z tej formy widzi gotowy formularz zgodny z wymaganiami MF),
  • bezpiecznych transfer danych.

Elektroniczna forma rozliczeń to oszczędność:

  • czasu związanego z przygotowaniem i wysyłką dokumentów, w tym ewentualnego pobrania formularzy papierowych, ręcznego wypełniania,
  • podpisów, pieczętowania, kopertowania i wreszcie dostarczenia/wysyłki do właściwego dla podatnika urzędu skarbowego,
  • materiałów biurowych niezbędnych do przygotowania deklaracji,
  • środków finansowych związanych z opłaceniem wysyłki bądź osobistego dostarczenia deklaracji do właściwych rzędów skarbowych.

Ponadto elektroniczna forma rozliczeń daje możliwość wysłania deklaracji z dowolnego miejsca z dostępem do internetu oraz pewność co do zachowania prawem wymaganego terminu złożenia deklaracji (liczy się moment wysyłki) potwierdzoną urzędowym dokumentem UPO. Tym samym wyeliminowane zostaje ryzyko zagubienia czy zniszczenia deklaracji czy to przez pośrednika pocztowego, czy pracownika oddelegowanego bezpośrednio do urzędu celem dostarczenia deklaracji oraz ryzyko nieterminowego wywiązania się z obowiązku podatkowego i ewentualnych konsekwencji prawnych z tym związanych.

<< wstecz   dalej >>
Aktualności Małopolskiego Urzędu Skarbowego
21 październik 2015

Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego informuje, że w dniach 4, 18, 25 listopada 2015r. oraz 2, 9 grudnia 2015r.  o godz. 11.00 organizuje dla podatników  jednodniowe szkolenia, których celem będzie omówienie wybranych zagadnień  prawa podatkowego oraz procedur obowiązujących w urzędzie.

 Tematy organizowanych przez tut. Urząd szkoleń:

4 listopada  2015r. 1) e-kontrola- kontrola podatkowa prowadzona przez urząd skarbowy przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych do analizy danych elektronicznych; 2) elektroniczne formy komunikacji i obsługi podatnika (m.in. portal Podatkowy, Loteria paragonowa);

18 listopada  2015r. –  1) Platforma e-puap i e-deklaracje; 2) problematyka związana z nadpłatami, zwrotami i sprawozdaniami finansowymi

25 listopada 2015r. -  1) miękka egzekucja; 2) udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych;

2 grudnia 2015r. – zmiany w podatku od towarów i usług od 1 stycznia 2016r

9 grudnia 2015r. – zmiany w podatku od towarów i usług od 1 stycznia 2016r 

( Prezentacja - zmiany w VAT od 2016r.)

więcej »

21 październik 2015

1 października 2015 r. ruszyła Narodowa Loteria Paragonowa organizowana przez Ministerstwo Finansów. Loteria ma zachęcać do wydawania i brania paragonów fiskalnych i tym samym uświadomić Polakom, jak dużą rolę pełnią w uczciwym obrocie gospodarczym.

Na uczestników pierwszej w Polsce loterii paragonowej czekają samochody Opel Astra oraz nowoczesne laptopy i iPady. Dodatkowo, co trzy miesiące do wygrania będzie auto Opel Insignia. Aby wziąć udział w loterii, wystarczy mieć ukończone 18 lat i paragon fiskalny na minimum 10 zł oraz zarejestrować go na stronie www.loteriaparagonowa.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

Źródło: Izba Skarbowa w Krakowie  Autor: Izba Skarbowa w Krakowie
  

więcej »

03 wrzesień 2015

Zachęcenie kupujących nie tylko do brania, ale także do sprawdzania paragonów wydawanych z kas fiskalnych – to cel akcji „Nie daj się oszukać - sprawdź paragon". Tegoroczna nowa odsłona prowadzonej od lat przez Ministerstwo Finansów akcji „Weź paragon" ruszyła w lipcu.

Chcemy zwrócić uwagę, że obok paragonów fiskalnych sprzedawcy wystawiają też paragony niefiskalne. Są one wystawiane przed fiskalizacją kasy i nie powinny być przekazane kupującemu jako dowód zakupu, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących.

Źródło: Ministerstwo Finansów Autor: Ministerstwo Finansów

 

więcej »


NIP
Jeśli nie pamiętasz kto obsługuje w naszym Urzędzie Twoją firmę wprowadź NIP firmy.

NIP ---  


 [wróć]

Strona główna   Urząd   Podatnicy MUS   Vademecum Podatnika   Aktualności   Ogłoszenia   Pliki do pobrania  
projekt mkDesign